client & partner eventseminarunieke locatiewalking dinnerevent- en foodstylingfotografiebelevingsconceptzakelijk event
Inspiratieproject: Time to be bold!
  • 7 juni, 2017
  • Mariëlle Schiphorst - Dolman

A distinguished client & partner event // Bold Capital Management

Ingezette diensten Sfeer en Smaak:
advies // organisatie // belevingsconcept op maat // walking dinner // event- en foodstyling // fotografie

Bold Capital Management (BCM) organiseerde voor het eerst in haar bijna vier jarige bestaan een client & partner event. Het bedrijf levert analyse, advies en hands-on ondersteuning voor haar klanten bij diverse transformaties en besluitvorming op hoog niveau. Dit doen ze op hun eigen effectieve en bewezen succesvolle manier. Het zijn nuchtere specialisten die de bedrijfsnaam begin 2017 wijzigden van Blue naar Bold. Een naam die feilloos aansluit op de werkwijze en de dienstverlening van BCM. Vooral omdat ze het verschil maken door ‘bold’ te zijn.


Organisatie van een bold client & partner event
BCM besloot een event te organiseren met vooraanstaande sprekers om haar klanten nog beter kennis te laten maken met hun gedurfde werkwijze. Dit ‘distinguished client & partner event’ moest staan als een huis, tot in de puntjes verzorgd zijn en verrassen door het toepassen van diverse bold details. Om zich te kunnen richten op hun core business besteedde BCM de organisatie van het event uit aan evenementenorganisatie Sfeer en Smaak. Wel droegen ze zelf zorg voor het inhoudelijke programma: inspirerende sprekers die met case studies inzicht gaven in het effect van een bold werkwijze. BCM verwelkomde Bart Heijermans (CEO DeepOcean), Michiel Jaski (voormalig CEO Grontmij) en Ralph Hamers (CEO ING Group). Dit resulteerde in een spraakmakend programma.

Heldere klantvraag
Voordat we aan de slag gingen met een uitgebreid moodboard en concreet voorstel, vroegen we ons contactpersoon bij BCM het hemd van het lijf over het waarom, hoe en wat van het event. Wat betekent ‘bold’ voor het bedrijf? Wat moet het event uitstralen? Wat willen ze de genodigden laten ervaren? Welke specifieke wensen zijn er? Hoeveel creatieve ruimte is er voor ons? En ga zo maar door… Dankzij dit gesprek ontstond er een heldere klantvraag voor het event.

Creatieve brainstorm
Weer terug bij het Kiemkwartier (thuisbasis en inspiratieruimte van Sfeer en Smaak) werd er uitgebreid gebrainstormd door onze sfeeradviseur en eventspecialisten. Tijdens deze creatieve brainstorm werd een geschikte locatie gevonden die feilloos aansloot op het thema en de wensen van BCM en werd de basis gelegd voor het moodboard. Onze sfeeradviseur werkte dit moodboard vervolgens verder uit, wat resulteerde in een spraakmakend advies voor food- en locatie styling, bold details en unieke belevingselementen. In een voorstel lichtten we onze creatieve ideeën toe, waarmee we BCM verder enthousiasmeerden en het totaalplaatje gevormd werd.

Sfeer- en smaakelementen
Onze sfeeradviseur ging los met het genereren van ideeën voor styling en stemde de bijbehorende smaakelementen af met onze chefkok. Het resultaat: een betoverend walking dinner om je vingers bij af te likken. We zochten naar presentatievormen met een duidelijke link naar het thema ‘time to be bold’ en waarin de huisstijlkleuren van BCM subtiel aandacht kregen. Dat gold niet alleen voor de presentatie van food tijdens deze dag, ook de locatie werd flink onder handen genomen. Zo initieerden we een tekstuele loper en diverse spraakmakende vloerstickers waarvoor we inspirerende teksten aanleverden. Tenslotte lieten we een deel van de raampartij stickeren. De vormgeving van deze stickers werd verzorgd door Brndz, een ontwerpbureau uit Rijssen. Een fijne samenwerking die bijdroeg aan een stijlvolle aankleding van de ruimte.

Ervaring BCM: “Het was voor ons de eerste keer dat we een client & partner event organiseerden. We hadden een duidelijk idee over het inhoudelijke programma, maar zochten professionele ondersteuning voor de organisatie en verdere invulling.  Ons ontwerpbureau bracht ons in contact met Sfeer en Smaak. De klik was direct goed! We werden daarnaast verrast met creatieve ideeën die in de praktijk perfect tot uiting kwamen. Op de dag zelf viel alles samen, het totale plaatje klopte en overtrof onze verwachtingen. Achteraf werden we door gasten van het event benaderd met diverse complimenten. Een signaal dat Sfeer en Smaak en BCM samen een mooi event hebben neergezet”, aldus Jeroen van der Neut, Partner bij Bold Capital Management.

Event organiseren?